fredag 10 september 2010

Inte alls för alla annars?

Det var studiedag på dagis idag så lillkillen och jag gick till Universeum.

Fiskarna och ormarna var så intressanta att titta på att vi inte hann längre, men det gör inget för vi hade så trevligt ändå. Jag antar att vi får anledning att återkomma mer än en gång för resterande sevärdheter - stället är gigantiskt!

Bilden då? Läs den lilla blå skylten. Har ni sett på maken!? Aningens näsvist, men kanske befogat. Förresten: Vem definierar vad som är för dyr bil för mig och är det samma som för min nästa?

Några bilder på fiskarna blev det inte eftersom en hyfsad bild var svår att få till med det tjocka glaset på akvariet och bristen på ljus. Dessutom är tydligen vissa fiskar piskade att ständigt simma annars dör de. Ibland tror jag att lillkillen har samma "problem".

Ödlan däremot, den rör sig inte annat än om det vankas mat. Betydligt behändigare att fotografera (om man nu inte råkar vara en gnagare på fel sida glaset).

Inga kommentarer: